5. Opinia w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy
zawierający:- imię, nazwisko lub nazwę oraz adres i nr telefonu wnioskodawcy.
- oznaczenie nieruchomości, której dotyczy podział (numer działki, obręb ewidencyjny)
- Aktualny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wyciąg z księgi wieczystej, akt notarialny lub skrócony wypis hipoteczny)
- Aktualny wypis z rejestru gruntów
- Decyzja o warunkach zabudowy, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku,
- Wstępny projekt podziału, opracowany na kopii mapy zasadniczej (min. 2 egzemplarze)
- Jeżeli dokonanie podziału spowoduje konieczność wykonania nowego zjazdu z drogi publicznej, należy dołączyć zgodę zarządcy drogi na wykonanie zjazdu,
- W przypadku podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków należy dołączyć pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- W przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy proponowany podział powodowałby również podział budynku, może on się odbyć wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku, a w budynkach nie posiadających ścian oddzielenia przeciwpożarowego – wzdłuż pionowych płaszczyzn utworzonych przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku, wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie funkcjonujące części. W tym przypadku do wniosku należy dołączyć rzuty poszczególnych kondygnacji budynku przedstawiające projektowany odcinek granicy wewnątrz budynku lub stosowne zaświadczenie potwierdzające istnienie (w linii projektowanej granicy) ściany o której mowa wyżej (podpisane przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń pożarowych),
- W przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy projektowane linie graniczne przebiegają w odległości mniejszej niż 4 m od ściany istniejącego budynku z otworami okiennymi lub drzwiowymi lub mniejszej niż 3 m w przypadku ściany bez otworów okiennych lub drzwiowych oraz projektowana granica przebiega bezpośrednio przy ścianie budynku, należy dołączyć zaświadczenie potwierdzające, że wnioskowany podział jest zgodny z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa pożarowego (podpisane przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych).
- Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Sekretariat
Opłaty
Wydanie opinii w sprawie uzgodnienia wstępnego projektu podziału nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 h ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej – Dz. U. z 2021 poz. 1923 j.t. ze zmianami).
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17 zł
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Rewal nr (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówce Banku Spółdzielczego w Rewalu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA : 36 9376 0001 0010 5242 2002 0001
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
Sposób załatwienia:
Wydanie opinii w formie postanowienia w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości.
Forma załatwienia:
- Wnioskodawca (klient) składa wniosek osobiście w kancelarii Urzędu Gminy w Rewalu
/ sekretariat – pokój nr 6/ lub może go wysłać za pośrednictwem poczty na adres Urząd Gminy Rewal ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal. - Wniosek rejestrowany jest w odpowiednim rejestrze korespondencji wpływającej do Urzędu Gminy.
- Pracownik sekretariatu przekazuje wniosek do dekretacji /Wójta, sekretarz Urzędu Gminy w Rewalu/.
- Wniosek przekazywany jest do sekretariatu. Kierownicy referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy mają obowiązek odebrać wniosek za pokwitowaniem w rejestrze korespondencji.
- Jeżeli wniosek jest niewłaściwie wypełniony lub brakuje niezbędnych dokumentów – załączników, kierownicy referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy wzywają klienta do uzupełnienia.
- W przypadku, gdy klient nie uzupełni brakujących informacji lub dokumentów – załączników pracownik merytoryczny pozostawia wniosek bez rozpatrzenia.
- Jeżeli weryfikacja wykaże kompletność wniosku pracownik merytoryczny przygotowuje postanowienie w sprawie.
- Klient odbiera postanowienie osobiście w wydziale merytorycznym lub za pośrednictwem poczty za potwierdzeniem odbioru.
Podstawa prawna
- Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r., poz. 741 t.j. ze zmianami)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 j.t. ze zmianami)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późń. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 poz. 1923 j.t. ze zmianami)
- Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego gminy Rewal.
Tryb odwoławczy
Na wydane w toku postępowania postanowienie służy stronom zażalenie.
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rewal w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Odpowiedzialność:
Referat Planowania Przestrzennego
Tel. 91 38 49 017
email: kwalega@rewal.pl
Kierownik Referatu - Mirosław Hussakowski,
Główny Specjalista – Kamila Wałęga