Podatek leśny
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek – zgłoszenie do opodatkowania lasów
a) osoba fizyczna – formularz IL-1 wraz z załącznikiem ZL-1/A do pobrania:
IL1 - INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU LEŚNEGO
ZL-1/A - DANE O NIERUCHOMOŚCIACH LEŚNYCH
b) osoba prawna formularz DL-1 wraz z załącznikami ZL-1/A do pobrania
DL1 - DEKLARACJA NA PODATEK LEŚNY
ZL-1/A - DANE O NIERUCHOMOŚCIACH LEŚNYCH
2. Jeżeli złożony formularz IL-1 lub DL-1 stanowić będzie korektę złożonej wcześniej informacji/deklaracji należy do niego dołączyć pismo wyjaśniające powód złożenia korekty informacji/deklaracji
TERMIN ZŁOŻENIA:
-osoby fizyczne:14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego albo od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku .
-osoby prawne : do 15 stycznia lub jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni od dnia od dnia zaistnienia okoliczności powstania obowiązku podatkowego .
Opłaty
Brak
Termin i sposób realizacji
Osoby prywatne:
- w terminie 30 dni od daty złożenia poprawne wypełnionej informacji/ korekty informacji wydawana jest decyzja ustalająca/zmieniająca wymiar podatku leśnego
- sposób załatwienia: decyzja ustalająca/ zmieniająca wymiar podatku na podstawie złożonej informacji/korekty informacji
Osoby prawne:
- w terminie 30 dni od dnia złożenia poprawnej deklaracji/korekty deklaracji zostaje naliczony/zmieniony wymiar podatku leśnego
- sposób załatwienia: samoopodatkowanie poprzez złożenie deklaracji/ korekty deklaracji
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2016, poz. 374 ze zm.)
- Komunikat w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2017r.
- Uchwała Nr XXI/93/15 Rady Gminy Rewal z dnia 6 listopada 2015r. w sprawie uchylenia uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna
- Uchwała Nr III/10/14 Rady Gminy Rewal z dnia 22 grudnia 2014r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości ,rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso
- Uchwała Nr XXX/144/16 Rady Gminy Rewal z dnia 6 kwietnia 2016r. zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze do inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rewal , w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Rewal ul.Mickiewicza 19, tel.91.38 49 015 lub 91 38 49 016
Osoby odpowiedzialne:
Inspektor Małgorzata Kalinkiewicz e-mail: mkalinkiewicz@rewal.pl
Inspektor Joanna Włodarczyk e-mail: jwlodarczyk@rewal.pl
UWAGA!
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy Rewal