Podatek od nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Informujemy, że od 01.07.2019r. obowiązują nowe wzory informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny.
Formularze dostępne są na stronie Ministerstwa Finansów po adresem: https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Stare formularze druków obowiązują dla zdarzeń mających wpływ na podstawę opodatkowania które powstały przed 01.07.2019 r.
1.Wniosek - zgłoszenie nieruchomości do opodatkowania podatkiem od nieruchomości
a) osoba fizyczna – formularz IN-1 wraz z załącznikiem ZN1-A - do pobrania:
IN1 - INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI:
ZN-1/A - DANE O NIERUCHOMOŚCIACH I WSPÓŁWŁAŚCICIELACH:
ZN-1/B - DANE O ZWOLNIENIACH PODATKOWYCH W PODATKU OD NIERUCHOMOŚC:
FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS
b) osoba prawna - deklarację DN-1 wraz załącznikiem ZN1-A - do pobrania:
DN1 - DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI:
ZN-1/A - DANE O NIERUCHOMOŚCIACH I WSPÓŁWŁAŚCICIELACH:
ZN-1/B - DANE O ZWOLNIENIACH PODATKOWYCH W PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI:
FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS:
2. Jeżeli złożony formularz IN-1 lub DN-1 stanowić będzie korektę złożonej wcześniej informacji należy do niego dołączyć pismo wyjaśniające powód złożenia korekty informacji/deklaracji.
Termin złożenia:
-osoby fizyczne: 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości albo od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku
-osoby prawne: do 31 stycznia lub jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni od dnia od dnia zaistnienia okoliczności powstania obowiązku podatkowego
Termin i sposób realizacji
Osoby fizyczne:
- w terminie 30 dni od daty złożenia informacji/ korekty informacji wydawana jest decyzja ustalająca/zmieniająca wymiar podatku od nieruchomości
- sposób załatwienia: decyzja ustalająca lub zmieniająca wymiar podatku na podstawie złożonej informacji bądź korekty informacji
Osoby prawne:
- w terminie 30 dni od daty złożenia poprawnie złożonej deklaracji/korekty deklaracji naliczony/zmieniony zostaje podatek
- sposób załatwienia: samoopodatkowanie poprzez złożenie deklaracji bądź korekty deklaracji
Podstawa prawna
stawa prawna
- Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2016,poz. 716 ze zm).
- UCHWAŁA Nr LIV/297/17 Rady Gminy Rewal z dnia 26 października 2017r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
- UCHWAŁA Nr LIV/406/14 Rady Gminy Rewal z dnia 26 czerwca 2014r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
- Uchwała Nr III/10/14 Rady Gminy Rewal z dnia 22 grudnia 2014r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości ,rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso
- Uchwała Nr XXX/144/16 Rady Gminy Rewal z dnia 6 kwietnia 2016r. zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze do inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rewal, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Rewal ul. Mickiewicza 19, tel. 91 38 49 015 lub 91 38 49 016
Osoba odpowiedzialna :
Inspektor Małgorzata Kalinkiewicz email: mkalinkiewicz@rewal.pl
Inspektor Joanna Włodarczyk email: jwlodarczyk@rewal.pl
UWAGA!
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy Rewal