Skargi, wnioski, zapytania do Urzędu Gminy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście - Pocztą
- Elektronicznie
Komórka organizacyjna
Sekretariat
Termin i sposób realizacji
W Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zagwarantowano każdemu obywatelowi prawo do składania skarg, wniosków i petycji w związku z wykonywanymi przez urząd zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Podstawa prawna: art. 63 Konstytucji RP oraz art. 221 Kodeksu postępowania administracyjnego
Podstawa prawna: art. 227 k. p. a. „Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw”.
· Termin jednego miesiąca obowiązuje w przypadku skargi dotyczącej właściwego organu do jej rozpatrzenia.
Podstawa prawna: art. 237 § 1 k. p. a. „ Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca”.
Podstawa prawna: art. 237 § 3 k. p. a. „O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego”.
Art. 239 § 1 „ w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
· Termin siedmiu dni dotyczy przypadku kiedy organ nie jest właściwy do jej rozpatrzenia.
Podstawa prawna: art. 231 k. p. a. „Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ”.